ویهادو غذای سالم برای کودکان - ویهادو

 

آیا فرزندان شما به غذاهای ناسالم علاقه دارند؟ با این نکات ساده، می توانید کودکان را وادار کنید که درست غذا بخورند بدون اینکه زمان غذا را به منطقه جنگ تبدیل کنید.

دست هایی که سبزیجات را در دست گرفته اند

فواید غذای سالم برای کودکان

فشار همسالان و تبلیغات تلویزیونی برای غذاهای ناسالم رژیم آنلاین می‌تواند باعث شود که فرزندانتان به خوبی غذا بخورند، مشکلی سخت ایجاد کند. برنامه‌ی پرتنش خود را در نظر بگیرید و جای تعجب نیست که بسیاری از رژیم‌های غذایی بچه‌ها بر اساس غذای راحت و بیرون‌بر ساخته شده است. اما تغییر رژیم غذایی سالم می تواند تأثیر عمیقی بر سلامت فرزند شما داشته باشد و به او کمک کند وزن سالم خود را حفظ کند، خلق و خوی خود را تثبیت کند، ذهن خود را تیزتر کند و از انواع مشکلات سلامتی جلوگیری کند. یک رژیم غذایی سالم همچنین می تواند تأثیر عمیقی بر احساس سلامت روانی و عاطفی کودک شما داشته باشد و به پیشگیری از بیماری هایی مانند افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و ADHD کمک کند.

 

خوب غذا خوردن از رشد و تکامل سالم کودک شما تا بزرگسالی حمایت می کند و حتی ممکن است در کاهش خطر خودکشی نقش داشته باشد. اگر کودک شما قبلاً با مشکل سلامت روان تشخیص داده شده است، یک رژیم غذایی سالم می تواند به او کمک کند تا علائم را مدیریت کند و سلامت خود را مجدداً کنترل کند.

 

مهم است که به یاد داشته باشید که فرزندان شما با هوس خوردن سیب زمینی سرخ کرده و پیتزا و بیزاری از کلم بروکلی و هویج به دنیا نمی آیند. این تهویه در طول زمان اتفاق می‌افتد زیرا آنها در معرض انتخاب‌های غذایی ناسالم‌تر و بیشتری قرار می‌گیرند. با این حال، این امکان وجود دارد که ترجیحات غذایی کودکان خود را مجدداً برنامه ریزی کنید تا به جای آن هوس خوردن غذاهای سالم تر داشته باشند.

 

هر چه زودتر انتخاب‌های سالم و مغذی را در رژیم غذایی کودک وارد کنید، راحت‌تر می‌توانند رابطه سالمی با مواد غذایی ایجاد کنند که می‌تواند تا آخر عمر برایشان دوام بیاورد. و می تواند ساده تر و کمتر از آنچه تصور می کنید وقت گیر باشد. با این نکات، می‌توانید عادات غذایی سالم را بدون تبدیل وعده‌های غذایی به منطقه جنگی ایجاد کنید و به فرزندان خود بهترین فرصت را بدهید تا به بزرگسالانی سالم و متعادل تبدیل شوند.

 

عادات غذایی سالم را تشویق کنید

بچه‌ها چه در سنین نوپا باشند و چه در سنین نوجوانی، تمایل طبیعی به غذاهایی دارند که بیشتر از همه از آن لذت می‌برند. برای تشویق عادات غذایی سالم، چالش این است که انتخاب های مغذی جذابی داشته باشید.

 

به جای غذاهای خاص، روی رژیم غذایی کلی تمرکز کنید. بچه ها باید بیشتر غذای کامل و کم فرآوری شده – غذایی که تا حد امکان به شکل طبیعی خود نزدیک است – و کمتر غذای بسته بندی شده و فرآوری شده بخورند.

 

الگو باشید. انگیزه کودکی برای تقلید قوی است، بنابراین از کودکتان نخواهید که سبزیجات بخورد در حالی که چیپس سیب زمینی می خورید.

 

مزه غذاهای سالم را پنهان کنید. به عنوان مثال، سبزیجات را به خورش گوشت گاو اضافه کنید، یا هویج را با پوره سیب زمینی له کنید، یا یک دیپ شیرین به برش های سیب اضافه کنید.

 

غذاهای بیشتری را در خانه بپزید رژیم آنلاین . غذاهای رستورانی و بیرون بری دارای قند اضافه و چربی ناسالم بیشتری هستند، بنابراین پخت و پز در خانه می تواند تأثیر زیادی بر سلامت کودکان شما داشته باشد. اگر دسته های بزرگ درست می کنید، فقط چند بار پختن غذا می تواند برای تغذیه خانواده شما برای کل هفته کافی باشد.

 

بچه ها را درگیر خرید مواد غذایی و تهیه غذا کنید. می توانید در مورد غذاهای مختلف و نحوه خواندن برچسب غذا به آنها آموزش دهید.

 

میان وعده های سالم را در دسترس قرار دهید. مقدار زیادی میوه، سبزیجات و نوشیدنی های سالم (آب، شیر، آب میوه خالص) را در دسترس داشته باشید تا کودکان از تنقلات ناسالم مانند نوشابه، چیپس و کلوچه ها اجتناب کنند.

 

اندازه سهم را محدود کنید اصرار نکنید کودکتان بشقاب را تمیز کند و هرگز از غذا به عنوان جایزه یا رشوه استفاده نکنید.

 

غذای سالم برای کودکان با صبحانه شروع می شود

بچه‌هایی که هر روز از صبحانه لذت می‌برند، حافظه بهتر، خلق و خوی پایدارتر و انرژی بیشتری دارند و در آزمون‌ها نمره بالاتری می‌گیرند. خوردن یک صبحانه با پروتئین با کیفیت بالا – از غلات غنی شده، ماست، شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت یا ماهی – حتی می تواند به کاهش وزن نوجوانان کمک کند.

 

صبحانه نباید وقت گیر باشد. در ابتدای هفته مقداری تخم مرغ را بجوشانید و هر روز صبح به همراه یک غلات کم قند و پروتئین بالا و یک سیب به فرزندانتان بدهید.

روز یکشنبه بوریتوهای صبحانه پر از تخم مرغ، پنیر، مرغ یا گوشت گاو درست کنید و آنها را فریز کنید.

یک ساندویچ تخم مرغ، یک قابلمه ماست یونانی یا پنیر دلمه و کره بادام زمینی روی نان تست غلات کامل را می توانید در راه مدرسه میل کنید.

وعده های غذایی را بیشتر از غذای سالم درست کنید

وقت گذاشتن برای نشستن به عنوان یک خانواده برای خوردن یک غذای خانگی نه تنها الگوی خوبی برای بچه ها در مورد اهمیت غذای سالم است، بلکه می تواند خانواده را دور هم جمع کند—حتی نوجوانان بداخلاق عاشق خوردن غذاهای خوشمزه و خانگی هستند!

 

وعده های غذایی منظم خانوادگی باعث آرامش می شود. دانستن اینکه کل خانواده هر روز تقریباً در یک زمان برای صرف شام (یا صبحانه) کنار هم می‌نشینند، می‌تواند برای بچه‌ها بسیار آرامش بخش باشد و اشتها را افزایش دهد.

 

وعده های غذایی خانوادگی فرصتی را برای پیگیری زندگی روزمره فرزندان شما فراهم می کند. دور هم جمع شدن خانواده دور یک میز برای صرف غذا، فرصتی ایده آل برای صحبت و گوش دادن به بچه هایتان بدون حواس پرتی تلویزیون، تلفن یا رایانه است.

تعامل اجتماعی برای فرزند شما حیاتی است. صحبت کردن با والدین سر میز شام در مورد احساس آنها می تواند نقش مهمی در کاهش استرس و تقویت خلق و خو و عزت نفس فرزند شما داشته باشد. و این فرصت را به شما می دهد که مشکلات زندگی فرزندتان را شناسایی کرده و زودتر با آنها برخورد کنید.

 

زمان صرف غذا به شما امکان می دهد «به عنوان مثال آموزش دهید». با هم غذا خوردن به فرزندانتان این امکان را می‌دهد که شما را ببینند که غذای سالم می‌خورید، در حالی که وعده‌های غذایی رژیم آنلاین خود را کنترل می‌کنید و غذاهای ناسالم را محدود می‌کنید. با این حال، از کالری شماری وسواس گونه یا اظهار نظر در مورد وزن خود خودداری کنید، تا فرزندانتان ارتباط منفی با غذا نداشته باشند.

 

زمان صرف غذا به شما این امکان را می دهد تا عادات غذایی کودکان خود را کنترل کنید. این می تواند برای بچه های بزرگتر و نوجوانانی که زمان زیادی را صرف غذا خوردن در مدرسه یا خانه دوستانشان می کنند، مهم باشد. اگر انتخاب‌های نوجوان شما کمتر از حد ایده‌آل است، بهترین راه برای ایجاد تغییرات، تأکید بر پیامدهای کوتاه‌مدت یک رژیم غذایی نامناسب، مانند ظاهر فیزیکی یا توانایی‌های ورزشی است. اینها برای نوجوانان مهمتر از سلامتی طولانی مدت هستند. به عنوان مثال، “کلسیم به شما کمک می کند قد بلندتر شوید” یا “آهن به شما کمک می کند تا در آزمایشات بهتر عمل کنید.”

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 349 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.