ویهادو اجرای مشوق جدید کسر یک ماه خدمت سربازی در مهرماه , ویرایش - ویهادو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری مردان آتش، نشست خبری قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح امروز یکشنبه ۵ شهریورماه با حضور سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار محمدجواد زاده‌کمند فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: مهم ترین موضوعی که  در قرارگاه نیروهای مسلح دنبال می شود، مهارت آموزی سربازان و اشتغال آنها پس دوران سربازی است.  معتقدیم که  نسل جوان  برای رشد و تعالی و توانمندسازی جوانان به مهارت نیاز دارد  و سربازی علاوه بر اینکه  فرصتی برای نقش آفرینی در مهم ترین عرصه کشور یعنی امنیت است زیرا امکان دارد یک در یک روز همه دستاورد های فرهنگی علمی از بین برود ، می توند فرصتی برای رشد  و اشتغال سربازان هم باشد.

وی ادامه داد:  ما در قرارگاه بر این باوریم که مهارت می تواند  جوانان را برای ورود به بازارکار و ایجاد امید در جوانان کمک کند و اگر جوان بتواند در حوزه مهارت خود اشتغال داشته باشد، می تواند باعث  اقتدار کشور اسلامی ایران شود.

سردار زاده کمند عنوان کرد: چند سالی است در نیروهای مسلح مهارت آموزی را داریم  اما بسیار کم بوده است و  علاوه مشارکت جوانان در امر حفظ تمامیت ارضی باید  بر توانمند سازی کارکنان نیرو های مسلح هم بپردازیم . از سال ۱۳۹۶ اقداماتی در راستای مهارت آموزی سربازان آغاز کردیم. در آیین نامه ها قانون نیروی مسلح در زمان صلح وظیفه دارد در حل مشکلات به دولت کمک کند ، به همین دلیل ما برای غلبه به بیماری جوانان  شروع به مهارت آموزی به سربازان کردیم.

وی بابیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار نفر سالانه به عنوان سربازان وظیفه وارد نیروهای مسلح می شود ، عنوان کرد: این مهارت آموزی در راستای تقویت روحیه همزیستی، ارتقا افزایش آستانه تحمل ، وطن دوستی و مهارت تخصصی است تا بتوانیم زمینه اشتغالزایی سربازان را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با تدوین یک مردان آتشمه ۵ ساله به دنبال این بودیم که همه سربازان را در تحت عنوان یک مهارت تخصصی و یک بسته مهارت عمومی آموزش دهیم که با شیوع کرونا این مردان آتشمه سه سال به تاخیر افتاد تا این کار باعث ایجاد مسیولیت پذیری، اشتغالزایی آنها بعداز خدمت می شود،  ما برای مهارت آموزی سربازان با ۲۷ سازمان از جمله  وزارت ورزش، آموزش فنی ، حرفه ای و غیره   تفاهم نامه منعقد کردیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خاطر نشان کرد:  ما در مهارت آموزی دو بسته داریم که یکی از این بسته ها  بسته مهارت عمومی شامل آموزش مهارت های امداد و نجات، سواد رسانه، آموز حقوقی مشاغل است  و در مهارت تخصصی ۶۰۰ مهارتی که در نیروهای مسلح  و کشور کاربرد داد، شناسایی شده است.

سردار زاده کمند گفت:ما برای اینکه بتوانیم یک سامانه هوشمند داشته باشیم یک سامانه جامعی را برای قبل ، حین و بعد از خدمت اطلاعات ارائه شود و امیدواریم تا پایان شهریور ایرا های این سامانه حل و تا مهر ماه درسامانه آماده می شود.

وی ادامه داد: یکی از اسناد مهمی که در این راستا تولید شد و به عزیمت ملی نیازمند است، این سند هم در راستای اشتغال سربازان  بعداز سربازی اقدام شد و به شورای عالی اشتغال ارسال شده است.

وی افزود: ما در مهارت آموزی چهار سیاست راهبردی از جمله متناسب سازی مهارت سربازان، برقرار ارتباط های برخط سامانه مهارت آموزی با سامانه های کشور، سامانه خوداشتغال و کار آفرینی سربازان را دنبال می کنیم.

سردار زاده کمند عنوان کرد:  لایحه مهارت آموزی و اشتغال  سربازان وظیفه در حال تدوین است که در این لایحه سازمان های کشور برای برگزاری کلاس مهارت ها تخصصی ملزم کرده است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بیان کرد: ما از توان سربازان خلاق که قبل از خدمت دارای تجاربی بودند مردان آتشمه‌ریزی کردیم و در هر مجموعه یک مرکز نوآوری راه اندازی کنیم. تا با ورود به این از چرخه خلاقیت خودشان خارج نشوند و توانمند تر شوند و بعد از اتمام با قدرت بیشتری به جامعه خدمت کنند.

وی با اشاره به برخی اهداف لایحه مهارت آموزی سربازان گفت: در این لایحه که به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است، پیش بینی شده تا سربازانی که قبل از آغاز خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی مورد نیاز نیروهای مسلح را فرا گرفته‌اند، بتوانند دوماه کسر خدمت بگیرند.

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی خاطرنشان کرد: البته فعلاً بر اساس پیشنهادی که ستادکل نیروهای مسلح به مقام معظم رهبری داده است و رهبری هم موافقت کردند یک ماه کسر خدمت به سربازانی که قبل از خدمت یکی از مهارت‌های تخصصی را فرا بگیرند، داده می‌شود.

وی عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته ما علاوه بر مهارت آموزی ۱۴ هزار محیط کار واقعی در قرارگاه ایجاد کرده  و ۲ هزار ۸۰۰ نفر از کارکنان آموزش دیده در این محیط در حال آموزش دادن  به سربازان هستند.

سردار زاده کمند اعلام کرد: در سال ۹۶  حدود ۴۳۰ هزار نفر و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۹ هزار نفر هزار  یک مهارت آموزش دیدند.  در مجموع به حدود  یک میلیون و ۲۴۱ سرباز  آموزش دیدند. که ازاین تعداد ۵۵۷ هزار نفر بسته عمومی و ۶۶۶ هزار نفر مهارت تخصصی را یاد گرفته اند. حدود ۷۰ درصد از سربازان را تحت پوشش مهارت آموزش قرار  گرفته اند.

وی در باره صندوق اشتغالزایی  گفت:  در سال ۱۴۰۱  ریل گذاری خوبی انجام گرفت و برای دچبودجه سال ۲ هزار میلیارد تومان  از سوی دولت و هزار میلیارد تومان دچار سوی استانداران  به اشتغالزایی سربازان داده شد، هر چه که در اجرا و پرداخت این تسهیلات به متقاضیان  با تاخیر انجام شد و با تلاش سازمان ها مربوطه و ما تسهیلات  سال ۱۴۰۱  تاچهارماه سال جاری پرداخت کردیم که مقدار این تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود و منابع پرداخت این وام تسهیلات از ۲ هزار میلیارد تومانی که در تبصره ۱۸ گنجانده شد بود پرداخت شد. حدود۶۳ هزار نفر متقاضی برای تسهیلات وام بودند که ۴۵ هزار نفر واحدی شرایط شناسایی و حدود ۲۵ هزار نفر را به بانکها معرفی کردیم و تا زمان اتمام پرداخت تسهیلات به این افراد ثبت نام آغاز نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما برای اولین بار  اولین در سه ماه سوم سال  ۱۴۰۲ یک دوره مسابقه مهارت در ۱۴ رشته  برگزارخواهیم کرد،  در سطح نیروهای مسلح و شناسایی برترین سربازان معرفی می شود

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: مشوق کسر خدمت یک ماهه است، قرارگاه تشویق جوانان به مهارت آموزی قبل از خدمت سربازی است،  تلاش ما در این زمان این است که ما برای مهارت افزایی انجام دهیم و این فرد اثر گذاری بیشتری در دوران خدمت خود دارد، طبق این پیشنهادی را دادیم فردی بقبل از ورود به خدمت سربازی مهارتی فراگرفته باشد، حداکثر یک ماه از خدمت آنها کسر می‌شود و در شهریورماه ابلاغ خواهد شد و  این آیین نامه برای ورودی های مهرماه قابل اجرا است.  سربازان می توانند مشخصات و سابقه پیش از خدمت خود را در سامانه سخا ثبت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 28 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.