ویهادو بیشتر صندوق‌های بازنشستگی ورشکسته هستند/همسان‌سازی و متناسب‌سازی ادامه دار خواهد بود - ویهادو

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر بیشتر صندوق‌های بازنشستگی کشور ورشکسته هستند و این موضوع ارتباطی به بازنشستگان ندارد.

«حمیدرضا حاجی بابایی» در گفت‌وگو خانه ملت، در مورد آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حق طبیعی بازنشستگان است و باید به درستی به مرحله عملیاتی شدن برسد. 

۴ سال تاخیر در همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت موظف است طبق ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه نسبت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و وظیفه بگیران اهتمام ورزد. متاسفانه در دولت قبل این همسان‌سازی با ۴ سال تاخیر انجام پذیرفت. 

در حال حاضر بیشتر صندوق‌های بازنشستگی کشور ورشکسته هستند و این موضوع ارتباطی به بازنشستگان ندارد

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد تاثیر همسان‌سازی در ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشور گفت: در حال حاضر بیشتر صندوق‌های بازنشستگی کشور ورشکسته هستند و این موضوع ارتباطی به بازنشستگان ندارد. بازنشستگان طی ۳۰ سال گذشته تمام حق بیمه خود را پرداخته و نباید از ورشکستگی این صندوق‌ها متضرر شوند، اگر قانون به درستی اجرا نشده و یا شاهد ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی هستیم این مبحث بازمی گردد به عملکرد مسئولان و هیچ گونه ارتباطی به بازنشستگان ندارد. حق طبیعی بازنشستگان است که حقوق آن‌ها با توجه به تورم رشد داشته باشد. 

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: باید صندوق‌های بازنشستگی اصلاح شوند و همچنین شفافیت این صندوق‌ها مشخص گردد در حال حاضر بسیاری از این صندوق‌ها شفافیت لازم را ندارند در این بین حقوق بازنشستگان باید متناسب با نرخ تورم واقعی جامعه باشد. 

وی ادامه داد: در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سعی می‌شود حقوق آن‌ها با شاغلان برابری شود، در حال حاضر فرق بازنشستگان و شاغلان در چیست؟! درست است که شاغلان کار انجام می‌دهند اما به لحاظ گذران زندگی بازنشستگان هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌کنند و بر همین اساس بیش از دیگر گروه‌ها تورم را تحمل می‌کنند به بیانی دیگر نیازهای یک بازنشسته بیشتر از نیازهای دیگر شاغلان است. 

وی در ادامه یادآور شد: اگر کارمند و کارگری ۳۰ سال به کشور خدمت کرد باید در دوران بازنشستگی زندگی مناسبی داشته باشد، این موضوع اعتقاد همه مسئولان است و پای آن هم ایستاده‌ایم و اعتقاد راسخ داریم. در اصلاح ساختاری که برای بودجه در نظر گرفته می‌شود امیدوارم صندوق‌ها هم تعیین تکلیف شوند. 

حاجی بابایی راهکارهای قانونی را تنها راه حل شفافیت صندوق‌های بازنشستگی عنوان و تاکید کرد: برای شفافیت صندوق‌های بازنشستگی باید از تمام راهکارهای قانونی استفاده کنیم و از راه حل‌های امنیتی برای این شفافیت بهره‌مند شویم. همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در حال اجرایی شدن است و ادامه دار خواهد بود.

وی گفت:  اعتبارات لازم در بودجه سنواتی برای اجرای این قانون پیش‌بینی و مصوب شده و حتی برای تداوم همسان‌سازی منابع مورد نیاز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در بند (و) تبصره ۲ منظور شده که با تغییراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 242 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 23 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.