نکات مهم برای خرید لوازم تی آر ایکس برای ورزش در خانه

نکات مهم برای خرید لوازم تی آر ایکس برای ورزش در خانه
راهنمای مطالعه

    ورزش تی ‌آر ایکس (TRX)، ورزشی عالی برای پرورش تمام قسمت‌های بدن است و با استفاده از آن می‌توانید در هر مکانی که هستید، ورزش کنید. با ما در این مقاله از «درجه» همراه باشید تا با چگونگی خرید لوازم تی آر ایکس آشنا شوید و اطلاعات دقیق و کافی در این باره کسب کنید.

    اگر می‌خواهید ماهیچه‌های قوی، انعطاف‌پذیری بالا و تعادل داشته باشید، حتی از تمرین‌های هوازی نسبتا خوبی هم برخوردار شوید، ورزش عالی تی ‌آر ایکس توصیه می‌شود. این ورزش را می‌توانید با استفاده از تجهیزات و بند تی‌آرایکس در هرکجا که باشید به راحتی انجام دهید. در این روزها که به دلیل ویروس کرونا، باشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و شما مجبور به رعایت قرنطینه هستید، این ورزش عالی می‌تواند به حفظ روحیه‌تان کمک کند و در عین حال موجب تناسب اندام‌تان شود.

    ورزش تی آر ایکس

    لوازم تی آر ایکس

    این ورزش ابتدا به وسیله یکی از سربازهای نیروی دریایی آمریکا در سال ۱۹۹۷ تولید شد و بعدها به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت. در این ورزش از خود بدن برای ایجاد استقامت، تعادل و تناسب اندام استفاده می‌شود. تی آر ایکس از چند قطعه تکیه‌گاه، دسته، حلقه و تسمه تشکیل شده است و می‌توان آن را به سقف، یک میله افقی، در، درخت و هر جایی که نقطه تکیه‌گاه داشته باشد، نصب کرد.

    ورزش تی‌ آر ایکس در طبقه تمرین‌های وزن بدن (bodyweight) قرار می‌گیرند. زیرا در این ورزش به ابزار خاصی نیاز نیست و تمرین‌ها صرفا با وجود تسمه و وزن بدن فرد انجام می‌شوند. پس از مدتی تمرین با تی‌ آر ایکس دارای بدنی قوی و متناسب خواهید شد.

    نکات مهم برای خرید لوازم تی آر ایکس

    تی آر ایکس

    بی‌تعارف بگوییم، خرید لوازم تی‌آرایکس کمی گران تمام می‌شود. اما آنها ارزش خرید را دارند، زیرا با استفاده از سیستم تی‌آرایکس دیگر نیازی به خرید لوازم ورزشی دیگر ندارید و می‌توانید تمام قسمت‌های مختلف بدن‌تان را ورزش داده و تقویت کنید. اما پیش از خرید این وسیله، یکسری نکات هست که باید به آنها توجه کنید.

    پرفروش‌ترین لوازم تی ار ایکس را ببینید

    به نقاط تکیه‌گاه و قلاب تی آر ایکس دقت کنید

    تی آر ایکس، تکیه گاه

    تمام سیستم‌های تی آر ایکس، نقطه تکیه‌گاه دارند؛ برخی از این سیستم‌ها فقط یک نقطه تکیه‌گاه دارند، اما در برخی دیگر دو نقطه تکیه‌گاه در نظر گرفته شده است. نصب تی آر ایکس‌هایی که یک تکیه‌گاه دارند، آسان‌تر است و با آنها می‌توانید تمرین‌های ورزشی متفاوتی انجام دهید. اما تی آر ایکس‌های مجهز به دو تکیه‌گاه را باید به دو نقطه متصل کنید و اگر جای مناسبی برای این کار نداشته باشید، نصب آن سخت می‌شود. در ضمن تمرین‌های تی آر ایکس دو تکیه‌گاهی با تمرین‌های یک تکیه‌گاهی تفاوت‌هایی دارند. در هر حال از هر نوع تکیه‌گاهی که داشته باشید، باید آن را به جایی محکم نصب کنید و طرف دیگرش را هم باید به یک حلقه محکم یا قلاب متصل کنید.

    در برخی از دستگاه‌های تی آر ایکس، تسمه‌ قسمت تکیه‌گاه آنها، بلندتر است و می‌توانید آن را در جایی مرتفع‌تر، مانند میله‌هایی شبیه میله بارفیکس که به دیوار و نزدیک سقف متصل شده‌اند، نصب کنید. البته این دستگاه‌ها را هم با کوتاه کردن تسمه‌شان، می‌توانید به در اتاق هم نصب کنید و بدون نگرانی تمرین‌هایتان را انجام دهید.

    دسته‌ها را به دقت بررسی کنید

    تی آر ایکس، دسته

    دسته‌های دستگاه‌های تی آر ایکس، بخش مهم دیگری هستند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید. البته در اینجا کمی هم سلیقه شخصی در انتخاب نوع دسته می‌تواند دخیل باشد. برخی از افراد دسته‌های چوبی صاف را به دسته‌هایی از جنس لاستیک ترجیح می‌دهند. برخی دیگر هم از دسته‌‌های پلاستیکی استقبال می‌کنند که روی آن صاف نباشد و دست‌ها روی آن محکم قرار بگیرد.

    مهم‌ترین چیزی که باید یادتان باشد، این است که هنگام انجام دادن تمرین‌های ورزشی با تی آر ایکس، لازم است همیشه دسته‌های آن را بگیرید. بنابراین داشتن دسته‌های راحت بسیار ضروری است. پس موقع خرید مراقب باشید، دسته‌های تی آر ایکس به‌گونه‌ای ساخته شده باشند که بتوانید آنها را راحت بگیرید و در ضمن زبر نباشند و به پوست دست‌تان صدمه نزنند. همچنین در زیر دسته‌های تی آر ایکس، تسمه‌ای متصل شده که محل قرار گرفتن پنجه یا پاشنه پا برای انجام دادن برخی از تمرین‌هاست. هنگام خرید حواس‌تان به این قسمت هم باشد.

    تسمه‌ها را چک کنید

    تی آر ایکس، تسمه

    تسمه‌های دستگاه‌های تی آر ایکس، باید قابل تنظیم باشند و بتوانید آنها را نسبت به نوع تمرینی که می‌خواهید انجام دهید، بلند یا کوتاه کنید. جنس تسمه‌ها باید بسیار محکم باشند. به‌طور مثال، جنس نایلون فوق‌العاده قوی برای کارهای سنگین مناسب است.

    در ضمن تنظیم تسمه‌ها باید راحت باشند. در واقع باید بتوانید بدون زحمت و دردسر، آنها را کوتاه و بلند کنید.

    [related]19008[/related]

    تجهیزات جانبی تی آر ایکس مهم است

    هنگام خرید سیستم ورزشی تی آر ایکس، لوازم دیگری از جمله، اپلیکیشن و سی‌دی آموزشی تمرین‌های تی آر ایکس، کاتالوگ راهنما، قطعه پشت در (برای نصب به روی انواع درها) و کیف حمل، مواردی هستند که در دستگاه‌های تی آر ایکس معمولا وجود دارند.

    حدود قیمت لوازم تی آر ایکس چقدر است؟

    این وسیله ورزشی با توجه به کاربرد بی‌نظیری که دارد، کمی گران است و از حدود ۵۰۰هزار تا یک میلیون تومان متغیر است. معمولا آن دسته از سیستم‌های تی آر ایکس که گران‌تر هستند، از کیفیت و دوام بیشتری برخوردارند و امکان انجام دادن حرکات بیشتری را به ورزشکار می‌دهند. بنابراین اگر می‌خواهید حرفه‌ای این ورزش جذاب را دنبال کنید، باکیفیت‌ترین بند تی آر ایکس ممکن را بخرید.

    مشاهده طیف قیمتی لوازم تی‌ آر‌ ایکس

    چگونه تی آر ایکس اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص دهیم؟

    مراقب باشید که لوازم اصل تی آر ایکس را بخرید. نوع تقلبی آن بسیار خطرناک و مضر است.

    مقایسه قیمت

    متاسفانه افراد بسیاری هستند که ندانسته و فقط به دلیل ارزان بودن، لوازم تقلبی تی آر ایکس را خریده و به خودشان صدمه زده‌اند.

    اگر بند و تسمه‌های تی آر ایکس و دیگر تجهیزات آن با کیفیت نباشند، احتمال پاره شدن یا شکستگی دسته‌ها و قلاب در حین ورزش و صدمه رساندن به شما وجود دارد. تجهیزات تی آر ایکس معمولا ارزان نیستند و کمی گران تمام می‌شوند. بنابراین اگر فروشگاهی را دیدید که این لوازم را بیش از حد ارزان می‌فروشد به اصل بودن و کیفیت آن شک کنید.

    کیفیت لوازم تی آر ایکس

    ۱. دسته تی آر ایکس

    هنگام بررسی لوازم تی آر ایکس، به دسته‌های آن توجه کنید. دسته‌هایی که محکم نیستند و نسبتا نرم هستند و در عین حال روی سطح آن به‌سادگی خراشیده می‌شود، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند. دسته‌های اصل معمولا از طراحی خوب و متناسبی (ارگونومیک) برخوردار هستند و بسیار بادوام‌اند. هرگز دست‌تان روی آنها لیز نمی‌خورد و به‌راحتی قابل شستشو هستند.

    دسته بی‌کیفیت:

    تی آر ایکس، دسته بی‌کیفیتدسته با کیفیت:

    تی آر ایکس، دسته باکیفیت

    ۲. قلاب تی آر ایکس

    قلاب‌های تی آر ایکس‌های تقلبی معمولا به راحتی باز و قفل نمی‌شوند و از قدرت کمی برخوردارند. این قلاب‌ها معمولا نمی‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند و زود می‌شکنند و موجب صدمه به فرد در حال تمرین می‌شوند. در این تصاویر چند نمونه از قلاب‌های تقلبی که شکسته‌اند، نشان داده شده‌اند:

    قلاب بی‌کیفیت

    تی آر ایکس، قلاب بی‌کیفیتقلاب بی‌کیفیت شکسته شده:

    تی آر ایکس، قلاب تقلبی

    مقایسه قلاب تقلبی و اصل در تصویر:

    تی آر ایکس، مقایسه قلاب‌ها

    ۳. دوخت تسمه‌های تی آر ایکس

    تی آر ایکس، تسمه

    دوخت مربوط به تسمه‌های تقلبی تی آر ایکس در جای مناسب آن قرار ندارد و در عین حال دوخت حرفه‌ای و تمیزی نیستند. اما این وضعیت در تسمه‌های تی آر ایکس‌های اصل دیده نمی‌شود.

    کلام آخر

    با توجه به راهنمایی‌های فوق می‌توانید لوازم تی آر ایکس را خریده و هر روز ورزش کنید، بدون اینکه مجبور باشید باشگاه بروید. اگر تجربه خرید لوازم تی ار ایکس دارید، ممنون می‌شویم در بخش نظرات کاربران برایمان بنویسید.

    جدیدترین لوازم تی ار ایکس را ببینید

    [see_also]18352[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید