معرفی کتاب همدلی؛ راهکاری برای بهبود روابط کاری و فروش بیشتر

2

این روزها شیوه‌ها و نظریه‌های مدیریتی زیادی وجود دارند که هرکدام به‌گونه‌ای تلاش می‌کنند شما را به مدیر بهتری تبدیل کنند. شاید سال‌ها پیش ترس یکی از مهم‌ترین عواملی بود که افراد را وادار به پیروی از مدیران می‌کرد؛ اما امروزه این مفهوم به‌کلی تغییر کرده و حالا همدلی است که شما را به مدیری شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند. کتاب همدلی با شیوه‌ای که انتظارش را ندارید، یعنی با بهره‌گیری از همدلی با دیگران، به شما می‌آموزد چگونه افراد را تشویق به پیروی از خود کنید و کاری کنید که دوست‌تان داشته باشند. اگر مدیر شرکت یا حتی رهبر گروه کوچکی از افراد هستید، اگر در شرف معرفی محصول جدیدی به بازار هستید و می‌خواهید که مشتریان مشتاقانه آن را بخرند، اگر در تلاش برای جلب اعتماد مشتری هستید و می‌خواهید مشتریان بیشتری به دست بیاورید و بالاخره اگر می‌خواهید در محیط کار و حتی زندگی فردی بر افراد تسلط داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب همدلی را بخوانید. برای آشنایی بیشتر با این کتاب همراه ما باشید.

شناسنامه کتاب

  • عنوان کتاب: همدلی
  • زیر نظر: مجلهٔ کسب و کار هاروارد
  • مترجم: مریم حسین پور
  • تعداد صفحات: ۸۹

 

رونیکس

خرید کتاب همدلی از فروشگاه چطور

درباره کتاب

کتاب همدلی مجموعه‌ای از مقالات مدیران و روان‌شناسان طراز‌اول جهان دربارهٔ اهمیت بهره‌گیری از همدلی در روابط کاری است. این کتاب به شما می‌آموزد چطور با همدلی‌کردن با دیگران، یعنی درک افکار و احساسات آنها می‌توانید روی آنها اثر بگذارید، آنها را به پیروی از خود تشویق کنید و کاری کنید دوست‌تان داشته باشند. البته این همهٔ ماجرا نیست؛ همدلی حتی در فروش هم به کمک شما می‌آید. ایجاد حس همدلی با مشتریان به شما کمک می‌کند دقیقا همان محصولی را طراحی کنید که مشتریان‌تان می‌خواهند و این یعنی افزایش رؤیایی فروش. این کتاب به شما همدلی را می‌آموزد و در نتیجه، به شما کمک می‌کند روابط بهتری در محیط کاری ایجاد کنید.

کتاب همدلی برای نخستین بار توسط وب‌سایت چطور به فارسی برگردانده شده است.

چرا کتاب همدلی؟

مجلهٔ کسب‌وکار هاروارد یکی از معتبرترین مجلات در زمینهٔ کسب‌‌و‌کار و کارآفرینی است که در انتشارات هاروارد زیرنظر دانشگاه هاروارد چاپ می‌شود. این مجله هر ۶ ماه یک بار منتشر می‌شود. در این مجله، مقالات بسیار ارزشمندی دربارهٔ تازه‌ترین شیوه‌های کارآفرینی، مدیریت، رهبری سازمانی، بازاریابی، مذاکره، استراتژی های سازمانی و غیره منتشر می‌شود.

کتاب همدلی یکی از کتاب‌های مجموعهٔ هوش هیجانی مجلهٔ کسب‌‌و‌کار هاروارد است. این مجموعه ۱۴ عنوان کتاب را در برمی‌گیرد. مقالات و پژوهش‌های مختلفی در این مجموعه ارائه شده است که نشان می‌دهند احساسات چطور بر زندگی کاری ما اثر می‌گذارد و چطور می‌توانیم با بهره‌گیری از احساسات، از پس موقعیت‌های دشوار بربیاییم یا با دیگران تعامل کنیم.

ساختار کتاب

کتاب همدلی از ۱۰ مقاله به قلم چند تن از برترین مدیران و روان‌شناسان تشکیل شده است. فصل اول کتاب، به قلم دانیل گلمن، تعریفی از سه نوع مختلف همدلی و ضرورت آنها ارائه می‌دهد. در فصل دوم، همدلی به‌عنوان راهبردی مدیریتی بررسی می‌شود.

فصل سوم بهره‌گیری از همدلی را برای شنوندهٔ بهتری شدن توضیح می‌دهد. فصل چهارم اهمیت همدلی را در برگزاری و مدیریت جلسات سازمانی نشان می‌دهد. فصل پنجم توضیح می‌دهد چطور همدلی با افرادی که به‌جای آنها بوده‌ایم دشوارتر است.

فصل ششم ثابت می‌کند که قدرتمند شدن از میزان حس همدلی افراد می‌کاهد و راهکارهایی برای مقابله با این چالش ارائه می‌دهد. فصل هفتم نشان می‌دهد چطور با بهره‌گیری از همدلی می‌توانیم طراحی محصول ایدئالی داشته باشیم که مشتریان برای خریدنش صف می‌کشند.

در فصل هشتم، ملیسا لوـون (Melissa Luu-Van)، مدیر محصول در فیسبوک، تجربه‌هایش را با ما به اشتراک می‌گذارد و توضیح می‌دهد چطور فیسبوک با استفاده از همدلی داده‌های مشتریانش را ایمن نگه می‌دارد. فصل نهم دربارهٔ محدودیت‌ها و مرزهای همدلی به ما می‌گوید و چالش‌هایی را که حس همدلی ایجاد می‌کند توضیح می‌دهد. در نهایت، در فصل دهم کتاب، دانیل گلمن، در مصاحبه‌ای با آندرآ آوانس، نظرات دالایی‌‌لاما دربارهٔ همدلی را با ما به اشتراک می‌گذارد.

بخش‌هایی از کتاب

چرا همدلی؟ همدلی توانایی خوانش دیگران است. چه‌کسی از چه‌کسی حمایت می‌کند؟ چه‌کسی خشمگین است و چه‌کسی از زیر کار در می‌رود؟ در کدام قسمت‌ها مقاومت وجود دارد؟ آن‌قدرها که به ‌نظر می‌رسد، ساده نیست. گاهی، افرادی که مقاومت می‌کنند با زیرکی خود را حمایت‌کننده نشان می‌دهند، در صورتی که اصلا حمایت‌کننده نیستند. آنها باهوش هستند و با هوشیاری ایده‌ها را از بین می‌برند.

خوانش دقیق افراد به شما کمک می‌کند کشمکش‌های مهم گروه را که اغلب پنهان هستند درک کنید. راهنمایی: احتمالا، این کشمکش‌ها هیچ ربطی به موضوع‌های موردبحث یا تصمیم‌هایی که در جلسه گرفته ‌می‌شوند ندارند. به‌احتمال زیاد، آنها به پویایی‌شناسی (دینامیک) انسانی مربوط هستند: اینکه، چه‌کسی مجاز است بر چه‌کسی تأثیر بگذارد (کارمندان دفتر مرکزی در برابر کارمندان میدانی، اتباع بیگانه در برابر اتباع ملی) و پویایی قدرت بین جنسیت و در میان افراد نژادهای گوناگون.

‌همدلی به شما توانایی شناسایی و مدیریت این پویایی قدرت را می‌دهد. خیلی از ما این‌طور می‌اندیشیم که این‌گونه مراقبت‌ها و در کل تدابیر محیط کار، بی‌اهمیت، پایین‌تر از حد ما و ویژهٔ افرادی موذی‌ هستند که همه‌ از آنها بیزاریم. اما واقعیت این است که قدرت در گروه بسیار اهمیت دارد.

خرید کتاب همدلی از فروشگاه چطور


در ادامه بخوانید: ۱۰ ویژگی رفتاری افرادی که با دیگران همدلی می‌کنند
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. آرسام می‌گوید

    خانم حسین پورِ عزیز
    سلام
    خداقوت
    ممنون از کتاب خوبی که ترجمه و معرفی کردید.
    ای کاش کمی بیشتر از متن کتاب رو منتشر می کردید تا بتونیم به دیگران معرفیش کنیم
    ضمن اینکه به روش تهیه کتاب هم اشاره ای نداشتید!

    1. رقیه محمدی می‌گوید

      سلام آرسام عزیز
      برای تهیه کتاب می‌تونید به لینک زیر مراجعه کنید:
      https://shop.chetor.com/shop/%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c-%d9%87%d9%85%d8%af%d9%84%db%8c/
      بخش‌هایی از کتاب رو هم همونجا می‌تونید مطالعه بفرمایید.