چطور از روزهای باقی‌مانده تابستان لذت ببریم؟

2

چیزی به پایان فصل تابستان نمانده است. شاید برای افراد شاغل چندان فرقی نداشته باشد، اما دانش‌آموزان و دانشجویان کل این سه ماه را تعطیل بوده‌اند و حالا روزهای پایانی این تعطیلات طولانی را می‌گذرانند. آیا از تعطیلات‌تان نهایت استفاده را برده‌اید؟ یا مدام سرتان توی گوشی بوده است و از اینستاگرام به فیس‌بوک و از فیس‌بوک به تلگرام و فضاهای مجازی دیگر در رفت‌وآمد بوده‌اید؟ چند درصد از شما بیشتر ساعت‌های روز را به تماشای فیلم و سریال نشسته‌اید؟ جزء هرکدام از این افراد بوده‌اید، هنوز هم فرصت دارید از این اندک روزهای باقی‌مانده بیشترین استفاده را ببرید. این مطلب را بخوانید و ببینید امکان کدام یک از موارد پیشنهادی ما برایتان فراهم است. اجازه ندهید این روزهای آخر هدر بروند!

۱. بی‌خیال رسانه‌های اجتماعی شوید

کمی از شبکه های اجتماعی و دنبال‌کردن زندگی دیگران فاصله بگیرید و به زندگی واقعی خودتان برسید. تماشای عکس‌ها و مطالبی که دیگران از تفریحات‌شان در دنیای مجازی منتشر می‌کنند، جز اینکه اعصاب‌تان را به هم بریزد و سبب شود خودتان را با آنها مقایسه کنید نتیجه‌ای ندارد. ازآنجاکه فکر می‌کنید آنها در خوشی غرق هستند و شما گرفتار مشکلات هستید، مجبور می‌شوید برای مخفی‌کردن این حس، مدام عکس و فیلم بگیرید و منتشر کنید تا به آنها ثابت کنید که شما هم خوشبخت هستید. با این کار، نه از لحظات‌تان لذت می‌برید و نه بعدها خاطره‌ای از آنها در یادتان خواهد ماند. به زندگی واقعی‌تان برسید و وب‌گردی را محدود کنید.

رونیکس

۲. یک کتاب جدید شروع کنید

لذت از باقی‌مانده تابستان با مطالعه

درست است که کتابخوانی برای هرکسی لذت‌بخش نیست، اما پیشنهاد می‌کنیم دست‌کم امتحان کنید. جایی دنج و آرام را پیدا کنید، یک فنجان چای یا قهوه برای خودتان بریزید و کتابی را بخوانید که بتوانید تا پایان تابستان آن را تمام کنید. روزی ۱۰ صفحه هم بخوانید، به شما آرامش و لذتی استثنایی خواهد داد.

از سوی دیگر، افرادی که بعد از تابستان باید درس‌خواندن را از سر بگیرند بهتر است مغزشان را فعال نگه دارند. کتاب‌خواندن به شما کمک خواهد کرد آمادگی شروع سال تحصیلی جدید را پس از پایان این تعطیلات طولانی داشته باشید. فقط زمانی کوتاه از روزتان را از دنیای خودتان بیرون بیایید و وارد دنیای دیگری شوید تا هیجان و آرامش را هم‌زمان تجربه کنید.


حتما بخوانید: کتاب هایی که باید خواند؛ معرفی ۲۴ کتاب جذاب و ارزشمند

۳. به ساحل بروید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

حتما در این روزهای باقی‌مانده زمانی را به وقت‌گذراندن در ساحل اختصاص بدهید. تابستان با دریا و ساحل پیوندی ناگسستنی دارد. اگر در نزدیکی دریا زندگی نمی‌کنید، می‌توانید به شهرهای شمال یا جنوب کشور مسافرت کوتاهی کنید. در ساحل می‌توانید والیبال یا فعالیت‌های جسمی دیگری انجام دهید؛ این کار به‌ویژه برای افرادی بسیار مفید است که تابه‌اینجا خورده و خوابیده‌اند! ضد آفتاب مناسب را فراموش نکنید.

اگر موقعیتش فراهم نیست، می‌توانید یک روز را کنار رودخانه سپری کنید یا به استخر و پارک‌های آبی بروید و از شنا کردن یا تفریحات آبی لذت ببرید. حتی می‌توانید عکس‌های بسیار خاطره‌انگیز و زیبایی از این لحظات بیندازید. فقط یادتان باشد زیاد به‌فکر ارسال هر چیزی در اینستاگرام و رسانه‌های اجتماعی نباشید. تمرکز روی به‌اشتراک‌گذاری لحظات‌تان با دیگران سبب می‌شود از لحظه‌ای که در آن هستید، لذت کافی نبرید.

۴. با خانواده‌تان وقت بگذرانید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

بهترین زمان برای وقت‌گذراندن با خانواده روزهای تابستان است. اگر دانش‌آموز هستید، می‌دانید که ۹ ماه از سال را بیشتر با دوستان‌تان هستید. اگر هم شاغل هستید، مسلّما روزها را بیشتر به‌فکر کار هستید. در هر دو صورت، وقت چندانی برای خانواده باقی نمی‌ماند؛ بنابراین سعی کنید در همین روزهای باقی‌مانده تابستان، بیشتر در کنار خانواده باشید. افراد شاغل می‌توانند مرخصی بگیرند یا دست‌کم جمعه‌ها را به خانواده اختصاص دهند.


حتما بخوانید: چگونه از زندگی لذت ببریم و در هر لحظه خوشحال باشیم؟

۵. برخی از ساعات روز را بیرون از خانه سپری کنید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

درست است که نشستن در منزل و تماشای فیلم و سریال برای خیلی‌ها جذاب‌تر از هر کار دیگری است، اما یادتان باشد وقت‌گذراندن در بیرون از منزل ـ حتی ۱۰ دقیقه هم که شده ـ بسیار مهم است. پیاده روی و گردش در پارک‌ها یا طبیعت بهترین روش برای تنفس هوای آزاد و تحرک‌داشتن است؛ هر دوی این کارها برای بهبود خلق و خو و سلامتی مفیدند. اگر کسی را داشته باشید که پایهٔ پیاده‌روی باشد، چه بهتر! می‌توانید با او شب‌ها پیاده‌روی‌های طولانی کنید.


حتما بخوانید: چرا باید حداقل ۲ ساعت در هفته را در طبیعت بگذرانیم؟

۶. با خانواده یا دوستان به گردش بروید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

گردش دسته‌جمعی همیشه می‌تواند حال آدم را خوب کند. غذا آماده کنید و به دل طبیعت بروید. حتی سرگرمی‌های کاملا معمولی‌ای مانند بازی «وسطی» که دسته‌جمعی انجام می‌شود، می‌تواند لحظات جذابی برای‌تان بسازد.

۷. اگر پروژه‌ای را شروع کرده‌اید، تمامش کنید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

اگر کار یا پروژۀ نیمه‌تمامی دارید، تمامش کنید. مثلا اگر اوایل تابستان کتابی را شروع کرده‌اید که هنوز تمام نشده است، آن را به پایان برسانید. اگر تصمیم داشته‌اید تعمیراتی در منزل (مثلا سقف خانه یا ناودان‌ها) انجام دهید، بهتر است قبل از آنکه پاییز برسد به فکرش باشید.

۸. خواب مفیدتان را افزایش دهید

چطور بی‌خیال دنیای مجازی شویم و از روزهای باقی‌ماندهٔ تابستان لذت ببریم

احتمالا بسیاری از ما اهمیت خواب کافی را به‌کلی فراموش کرده‌ایم. درست است که خوردن و خوابیدن صِرف در تعطیلات هیچ کمکی به روحیه و سلامتی‌تان نمی‌کند، اما عکس آن هم صادق است: بسیاری از افراد در تعطیلات، ساعت‌های طولانی در شب بیدار می‌مانند و به تماشای فیلم و سریال یا گشت‌وگذار در اینترنت می‌پردازند. کارها و تفریحات‌تان را طوری انجام دهید که برای ۸ تا ۱۰ ساعت خواب وقت داشته باشید.

شما برای روزهای آخر تابستان چه برنامه‌ای دارید؟ آیا برنامه‌هایی متفاوت از موارد پیشنهادی ما در نظر گرفته‌اید؟ آنها را با ما در میان بگذارید.


در ادامه بخوانید: ۶ کاری که افراد موفق در تابستان انجام می‌دهند

فرمول شادی و مثبت‌اندیشی را یاد بگیرید و با افسردگی خداحافظی کنید

۱۰،۰۰۰ تومان


اصول و روش‌هایی کاملا عملی برای یادگیری سریع و ماندگار هر زبان جدید



ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین دیدگاه‌ها (از 2 دیدگاه)
  1. .... می‌گوید

    ایده های خوبی بود
    ولی مثلا خودم بلد نبودم این ایده ها رو بدم ی چیز خوب جدید میخوام…

  2. Otako می‌گوید

    میتونید برای خودتون غذاهای جدید بپزید
    سرگرمی های کوچیک تر و امتحان کنید،سی دی رنگ کنید،هنر های جدیدو امتحان کنید
    قدم بزنید