خبرگزاری مستقل رسپار تزریق دوز دوم واکسن کرونا ایمنی مطلوب ایجاد می‌کند - رسانه رسپار

به گزارش «رسپار»، دکتر افسانه کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به جهت اینکه زنجیره انتقال بیماری کووید- ۱۹ قطع شود، حداقل درصد قابل توجهی از مردم باید با تزریق واکسن ایمن شوند، تا بیماری کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: هیچ واکسنی ۱۰۰درصد حفاظت ندارد و ایمنی آن نسبی است که با تزریق دوز اول ایمنی در سطح پایین ایجاد می‌شود و تزریق دوز دوم، حفاظت و ایمنی در حد مطلوب ایجاد می‌شود.

مسوول علمی بیماری‌های تنفسی و کرونا زنجان ادامه داد: دوز اول همه واکسن‌ها که تزریق می‌شود بطور معمول ۲ هفته بعد آنتی‌بادی افزایش پیدا می‌کند، ولی برای اینکه درصد ایمنی افزایش یابد، به زمان زیادی نیاز دارد، که دوز بعدی هم تلقیح شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی زنجان اظهار داشت: واکسن کووید_۱۹ پس از تزریق علائم موضعی خفیفی دارند، علائمی شبیه کرونا کمی خفیف‌تر و ضعیف، که با مصرف مسکن و دارو خوب می‌شود، دارد و تا کنون عوارض شدید که نگران کننده باشد، گزارش نشده است.
کرمی با تاکید براینکه هدف این است که همه افراد این واکسن را دریافت کنند اما چون در دسترس نیست، مرحله‌ای انجام می‌شود افزود: اولویت اول تزریق با کادر درمان است که در مواجهه مستقیم با بیماری قرار دارند ، در ادامه سایر کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و در پایان سایر افراد در نظر گرفته شده است.

وی یادآوری کرد: با ویروس‌های جدیدی که در سطح دنیا گزارش شده، بر استقاده از ماسک دولایه و ماسک جراحی که روی آن ماسک پارچه‌ای تاکید شده به شرطی که کاملا محل مورد نظر را بپوشاند.

مسوول علمی بیماری‌های تنفسی و کرونا زنجان درخصوص استفاده مادران باردار از ۲ عدد ماسک نیز خاطرنشان کرد: استفاده از ۲ عدد ماسک خیلی تاثیری در کاهش اکسیژن خون این افراد ندارد و در این خصوص باید دید که سود استفاده از ۲ عدد ماسک بیشتر است یا ضرر آن و در این میان توصیه می شود، مادران باردار برای رفع نگرانی خود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 362 views بار دسته بندی : بهداشت و درمان تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها