ویهادو ۴ خاصیت شگفت‌انگیز ذرت برای رشد و سلامتی پوست و مو - ویهادو

کربوهیدرات موجود در ذرت، آن را به یک انتخاب مناسب برای افزایش سلامتی پوست و مو بدل می‌کند. در این گزارش به چهار خاصیت مهم ذرت برای پوست و مو می‌پردازیم.

به گزارش ویهادو، یکی از صدها فایده ذرت، حفظ سلامت پوست و مو است که با مصرف آن به‌تدریج شاهد یک موی سالم و پوستی بی‌نقص خواهید بود. در این گزارش به چهار خاصیت مهم ذرت برای پوست و مو می‌پردازیم:

۱. تأخیر در روند پیری

اگر می‌خواهید جوان بمانید و شادابی ظاهر خود را حفظ کنید، به شما توصیه می‌کنیم ذرت شیرین مصرف کنید. ذرت منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که در جلوگیری از روند پیری مفید هستند.

۲. رفع جای جوش

ذرت شیرین حاوی مقدار زیادی ویتامین E است؛ کافی است با ذرت آسیاب‌شده یک خمیر درست کنید و روی صورت خود ماساژ دهید؛ این کار در برطرف کردن جای جوش معجزه می‌کند.

۳. استحکام تار مو

ویتامین C، لیکوپین و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در ذرت وجود دارند، در استحکام بخشیدن به تارهای مو مفیدند. مضاف بر این، ذرت شیرین در کاهش ریزش مو هم مؤثر است.

۴. افزایش گردش خون در کف سر

روغن ذرت سبب افزایش گردش خون در کف سر می‌شود و به دنبال آن، فولیکول‌ها را برای تولید موهای سالم و مستحکم تقویت می‌کند.

ذرت به طرق گوناگون می‌تواند سلامت بدن را حفظ کند. به طور مثال، ذرت شیرین یک غلات نشاسته‌ای به شمار می‌آید که متابولیسم پروتئین، چربی و کربوهیدرات را در بدن تنظیم می‌کند. این ماده غذایی دربردارنده‌ مقادیر زیادی فیبر است که این ماده به هضم کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

منبع:خبرآنلاین

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 24 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها