ویهادو قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است - ویهادو

شهر سیدیان بزرگترین بازار جیرجیرکهای جهان را در شمال چین دارد و خانواده‌های این منطقه با خرید و فروش و پرورش جیرجیرک‌ها تا قیمت ۱۵۳۰۰ دلار به سود بالایی دست می‌یابند. حتی قیمت یک جیرجیرک تا ۴۶ هزار دلار هم رسیده‌ است.

به گزارش ویهادو، آیا تا به حال درباره مبارزه جیرجیرک‌ها شنیده‌اید؟ اگر به چین رفته باشید بدون شک آن را دیده و یا درباره‌اش شنیده‌اید، زیرا جنگ انداختن جیرجیرکها سرگرمی محبوب مردم چین از هزاران سال پیش تاکنون است، و به دلیل درآمدزا بودن این سرگرمی، مردم زیادی به آن روی آورده‌اند و پول‌های زیادی به خاطر آن جا به جا می‌شود.

اینجا جیرجیرک‌ها ارزش طلا را دارند

به دلیل افزایش محبوبیت جیرجیرک‌ها این شهر چینی تصمیم گرفت این سرگرمی را توسعه بدهد و در آن سرمایه‌گذاری کند. آنها جیرجیرک‌هایی مزارع شهر سیدیان استان شاندونگ چین را که ویژگی های منحصر به فرد دارند پرورش می‌دهند. قیمت یک جیرجیرک تا ۵۰ هزار یوآن چینی معادل با ۷۶۰۰ دلار قیمت دارد.

قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است

پیشینه تاریخی؛ سرگرمی طبقه بورژوا و ثروتمند 

نبرد جیرجیرک‌ها به خاندان تانگ ۶۱۸_۹۰۴ میلادی باز می‌گردد. این جیرجیرکها بزرگ و جنگنده هستند. بنا بر این گزارش، گفته می‌شود امپراتوری‌های چین علاقه زیادی به جیرجیرک‌های شهر سیدیان داشتند. فقط ثروتمندان می‌توانستند آنها را بخرند و این سرگرمی در انقلاب فرهنگی چین به عنوان سرگرمی طبقه بورژوا مورد توجه قرار گرفت.

پایان تابستان و آغتز پاییز و چرخه پولی قابل توجه

در اواخر فصل تابستان و پاییز هر سال، ۸۰ درصد از ساکنان محلی این منطقه جیرجیرک‌های قوی را از زمینهای کشاورزی گردآوری می‌کنند. این فعالیت چرخه مالی گسترده‌ای برای اهالی منطقه دارد، بومیان جیرجیرکها را با دریافت مبالغی زیاد پرورش داده و آموزش می‌دهند.

هشدار کارشناسان 

قیمت جیرجیرک در این کشور از طلا بیشتر است

شهر سیدیان بزرگترین بازار جیرجیرکهای جهان را در شمال چین دارد و خانواده‌های این منطقه با خرید و فروش و پرورش جیرجیرک‌ها تا قیمت ۱۵۳۰۰ دلار به سود بالایی دست می‌یابند. حتی قیمت یک جیرجیرک تا ۴۶ هزار دلار هم رسیده‌ است. به همین دلیل، برخی از مردم طماع شانگهای در برخی فصول سال به شهر سیدیان چین می‌روند تا جیرجیرک جمع کنند و بفروشند، این اتفاق روی جمعیت جیرجیرکهای چین اثر گذاشته و با وجود تلاش‌های مختلف از سوی رسانه‌های چینی و هشدار کارشناسان محیط زیست، مردم این شهر دست از خرید و فروش و به جنگ انداختن جیرجیرک‌ها برنمی‌دارند.

منبع: عصرایران

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها