ویهادو طرز تهیه ۵ فینگر فود ساده و کم هزینه برای شب یلدا - ویهادو

درست کردن انواع فینگر فود های کم هزینه و جدید برای شب یلدا حسابی پرطرفدار است. تهیه انواع فینگر فود سرد و گرم و البته فینگر فودهای جدید برای دورهمی ها و مناسبت های خاص نیاز به کمی خلاقیت دارد.

به گزارش ویهادو، درست کردن انواع فینگر فود های کم هزینه  و جدید برای شب یلدا حسابی پرطرفدار است. تهیه انواع فینگر فود سرد و گرم و البته فینگر فودهای جدید برای دورهمی ها و مناسبت های خاص نیاز به کمی خلاقیت دارد. در این مقاله به طرز انواع تهیه فینگر فود ساده کم هزینه برای شب یلدا می پردازیم تا بنا به سلیقه و موادی که در دسترس دارید، یک یا چند تا از این فینگر فودهای خوشمزه یلدایی را برای شب چله ی امسال درست کنید.

۱- طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه یلدایی به شکل هندوانه

طرز تهیه فینگر فود کم هزینه یلدایی به شکل هندوانه

مواد لازم

فیله یا سینه مرغ: ۱۵۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۲ حبه

سیب ‌زمینی: ۲ عدد متوسط

خیار: ۳ عدد

گوجه فرنگی: ۳ عدد

نان تست: ۱ بسته

سبزی های معطر (ساطوری و خرد شده): ۲/۳ لیوان دسته دار فرانسوی

سس مایونز: به مقدار دلخواه

زیتون سیاه: به مقدار دلخواه

زردچوبه، نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول: مرغ و سیب زمینی را آب پز کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه این فینگر فود ساده و کم هزینه و جدید برای شب یلدا، نان های تست‌ را از قبل در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. پیاز را پوست بگیرید و به چهار قسمت خرد کنید. فیله یا سینه مرغ بدون استخوان را تمیز کنید و با پیاز در یک قابلمه بریزید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید و کمی روغن، زردچوبه، فلفل و ادویه های دلخواه اضافه کنید. بعد از این که رنگ مرغ ها تغییر کرد، به آن آب جوش اضافه کنید. درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مرغ ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم آبپز شود. در یک قابلمه دیگر سیب‌ زمینی ها را آب‌ پز کنید.

مرحله دوم: مواد را با هم مخلوط و پوره کنید

بعد از این که مرغ آب ‌پز شد، آن را ریش ریش کنید. سیب ‌زمینی ها را هم پوره کنید. سبزی های معطر دلخواه را هم بشویید و ساطوری ریز خرد کنید. کمی از سبزی ها را با مرغ و سیب زمینی های آبپز شده در یک ظرف بریزید. کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: مواد را روی نان های تست بمالید

نان های تست را از فریزر خارج کنید و با یک لیوان، از وسط آن ها یک دایره در بیاورید. روی هر دایره، سیب ‌زمینی و مرغ و سبزی میکس‌ شده را بمالید. یک نان تست دایره ‌ای دیگر را روی آن قرار دهید. سپس هر دایره را از وسط نصف کنید. روی سطح و اطراف آن را سس مایونز بمالید تا مواد دیگر به آن بچسبد.

مرحله چهارم: خیار و سبزی را به اطراف نان بچسبانید

خیار ها را بشویید و با پوست، رنده کنید. بقیه سبزی ها را اضافه کنید و به هم بزنید. این مخلوط را به قسمت هلالی شکل نان بریده شده بچسبانید. گوجه فرنگی ها حلقه ای خرد کنید و روی نان قرار دهید. سس مایونز باعث می‌شود مواد به نان بچسبد.

مرحله پنجم: فینگر فود یلدایی را تزیین کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه این فینگر فود یلدایی زیتون سیاه را خرد کنید تا شکل هسته هندوانه شود. آن ها را روی گوجه‌ فرنگی ها بپاشید. همه فینگر فود های یلدایی را که به همین شکل آماده کردید، در یخچال قرار دهید تا مواد خودشان را بگیرند. سپس آن ها را در ظرف مناسب سرو کنید.

۲- طرز تهیه فینگر فود یلدایی جدید و خوشمزه با خرمالو

طرز تهیه فینگر فود یلدایی جدید و خوشمزه با خرمالو

مواد لازم

خرمالو: ۲ عدد

پیاز: ۱ عدد

سیر: ۱ حبه

شکر: ۲ قاشق چای‌خوری

سرکه: ۱و ۱/۲ قاشق غذا خوری

فلفل قرمز: ۱/۴ قاشق چای‌ خوری

آبلیمو: ۱و ۱/۲ قاشق غذا خوری

ریحان، نعنا و گشنیز: یک مشت از هر کدام

طرز تهیه

مرحله اول: خرمالو ها را خرد کنید

برای درست کردن این فینگر فود جدید یلدایی، در اولین قدم، سیر را رنده و با فلفل، آبلیمو و سرکه در یک کاسه مخلوط کنید. هر خرمالو‌ را به ۱۰ تکه خرد کنید. قاچ‌ های خرمالو را در کاسه ای که مواد مخلوط شده دارید، بگذارید و اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله دوم: خرمالو، پیاز و سبزی ها را به سیخ بزنید

بعد از ۱۵ دقیقه، خرمالوها را بیرون بیاورید. پیاز را از طول قاچ بزنید. روی یک سیخ چوبی، یک برگ ریحان، یک قاچ خرمالو، یک تکه پیاز، یک برگ نعناع و یک برگ گشنیز قرار دهید. همه سیخ‌ های فینگرفود را به همین ترتیب پر کنید و مواد را روی آن ها بچینید.

۳- طرز تهیه فینگر فود رول سوسیس پنیری برای شب یلدا

طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه رول سوسیس پنیری برای شب یلدا

مواد لازم

سوسیس کوکتل: ۸ عدد

نان تورتیلای ذرت: ۲ عدد

فلفل هالوپینوی نازک: ۸ تکه

پنیر کم چرب: ۲ قاشق به صورت خردشده

طرز تهیه

مرحله اول: مواد را روی نان بگذارید و رول کنید

در اولین قدم از طرز تهیه این فینگر فود ساده و خوشمزه برای شب یلدا، نان‌ های تورتیلا را روی دستمال کاغذی مرطوب در فر بگذارید. دمای فر را روی ۱۹۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. بعد از۳۰ ثانیه، نان‌ ها را خارج کنید و از هر نان، ۵ نوار ببرید. پنیر ها را روی نوار ها بگذارید؛ روی هر نوار یک تکه سوسیس و روی سوسیس هم یک فلفل هالوپینو بگذارید.

مرحله دوم: فینگر فود ها را در فر بگذارید

نوار ها را رول کرده و یک خلال دندان در هر رول فرو کنید. رول‌ های آماده‌ شده را روی سینی فر بچینید و فر را روی ۱۹۰ درجه تنظیم کنید. اجازه دهید رول‌ های فینگرفود حدود ۱۰ دقیقه بپزند. سپس این فینگرفودهای یلدایی ساده و خوشمزه را در ظرف مناسب سرو کنید.

۴- طرز تهیه فینگر فود یلدایی کوفته پنیر

طرز تهیه فینگر فود کوفته پنیر

مواد لازم

پنیر بلو چیز: ۲۰۰ گرم

عسل: ۲ قاشق غذاخوری

پنیر خامه‌ ای: ۲۰۰ گرم

آویشن خرد شده: ۱ قاشق چای‌ خوری

پوست لیمو رنده شده: نصف قاشق چای‌ خوری

بادام خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

طرز تهیه

مرحله اول: همه مواد را رنده کنید

برای درست کردن این فینگرفود یلدایی خوشمزه و ساده ابتدا پنیر بلو چیز، پنیر خامه‌ ای، عسل و پوست لیموی رنده شده را در ظرفی بریزید و کاملا هم بزنید. پس از این که مواد با هم ترکیب شدند، درب ظرف را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید.

 مرحله دوم: مواد را به شکل کوفته در آورید

بادام و آویشن را با غذا ساز، میکس کنید تا نرم و له شوند. میکس آن ها را در بشقاب بریزید. مخلوط پنیر را از فریزر خارج و به ۳۶ قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل توپ کوچک در بیاورید و در ظرف آجیل و آویشن بغلتانید. کوفته ها را در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد و سپس این فینگرفود یلدایی که احتمالا برای شما هم جدید است را سرو کنید.

۵- طرز تهیه فینگرفود تارت گردو و کشمش

 

طرز تهیه فینگرفود تارت گردو و کشمش

مواد لازم

نان تارت مینی (یخ زده): ۳ بسته

تخم‌ مرغ: ۲ عدد

شکر: ۱ فنجان

کره: ۱/۴ فنجان

گردو خرد شده: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

کشمش زرد: ۱/۲ لیوان دسته دار فرانسوی

سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چای‌ خوری

پودر جوز هندی: ۱/۲ قاشق چای‌ خوری

طرز تهیه

مرحله اول: مواد طرز تهیه فینگر فود را مخلوط کنید

برای آماده کردن این فینگر فود یلدایی ساده و کم هزینه به شکل تارت ابتدا شکر، کره، تخم‌ مرغ، سرکه، دارچین و جوز هندی را در یک ظرف مخلوط کنید و به هم بزنید. بعد از این که مواد یکدست شدند.، کشمش و گردو را هم به ظرف اضافه کنید و باز به هم بزنید.

مرحله دوم: تارت ها را در فر بگذارید

تارت‌ های یخ‌ زده را از فریزر خارج کنید و با قاشق، مواد را در آنها بریزید.  تارت‌ ها را در سینی فر بگذارید و روی دمای ۱۶۰ درجه تنظیم کنید. اجازه دهید تارت ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزند. بعد از پخته‌ شدن تارت‌ ها می توانید روی آنها را تزئین کنید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها