ویهادو طرز تهیه مربای آناناس بدون شکرک و کپک - ویهادو

مربای آناناس یکی از خوش عطر و طعم ترین مرباهای خانگی است که طعم آن روی نان تست و برشته تازه واقعاً بی نظیر است. درست کردن مربا با انواع میوه های موجب می شود تا در وعده صبحانه با شوق و اشتیاق بیشتری غذا میل کنید.

به گزارش ویهادو، مربای آناناس یکی از خوش عطر و طعم ترین مرباهای خانگی است که طعم آن روی نان تست و برشته تازه واقعاً بی نظیر است. درست کردن مربا با انواع میوه های موجب می شود تا در وعده صبحانه با شوق و اشتیاق بیشتری غذا میل کنید و سایر افراد خانواده را نیز به خوردن صبحانه ترغیب کنید. اما مربای آناناس یکی از خوشمزه ترین و شاید لوکس ترین انواع مربا و دسر است که ضمن طعم لذیذی که دارد سرشار از خاصیت است. طرز تهیه این مربا بسیار ساده است و شما می توانید آن را به راحتی در خانه تهیه کنید. در این مقاله می توانید با ۲ روش مختلف طرز تهیه مربای آناناس آشنا شوید.

طرز تهیه مربای آناناس به صورت مارمالاد

طرز تهیه مربای آناناس به صورت مارمالاد

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۳۰ دقیقه

مواد لازم

آناناس متوسط: ۱ عدد

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

لیمو ترش: ۱ عدد

طرز تهیه

مرحله اول؛ خرد کردن آناناس

خرد کردن آناناس

در اولین مرحله از طرز تهیه مربای آناناس به صورت مارمالاد آناناس باید پوست آن را جدا کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته آشپزخانه آناناس را به صورت مربعی کوچک خرد کنید. برای درست کردن این مربا به ۴ لیوان دسته دار فرانسوی آناناس خرد شده نیاز دارید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن مواد مربا

ترکیب کردن مواد مربا

در دومین مرحله از طرز تهیه مربای آناناس باید آناناس خرد شده را داخل یک قابلمه مناسب بریزید. سپس یک لیوان فرانسوی دسته دار شکر به همراه آب یک عدد لیمو ترش را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. مقدار شکر مربای آناناس نباید کمتر از ۱ لیوان فرانسوی دسته دار باشد. در غیر این صورت مربای شما بافت مناسبی پیدا نمی کند و شل می شود.

مرحله سوم؛ حرارت دادن مربا

در این مرحله از روش پخت مربای آناناس خانگی باید قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید. حرارت گاز را زیاد کنید درب قابلمه را روی آن قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید. زمانی که مربا و شکر شروع به جوشیدن کردن، درب قابلمه را بردارید و مواد را هم بزنید. شعله گاز را روی حرارت متوسط تنظیم کنید و اجازه دهید مواد برای ۱۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم؛ میکس کردن مربا

میکس کردن مربا

در چهارمین مرحله از روش پخت مربای آناناس خانگی باید با استفاده از گوشت کوب برقی یا گوشت کوب دستی شروع به له کردن مربا کنید. آن قدر مواد را میکس کنید تا شبیه به مارمالادی ژله ای شود. برای میکس کردن مربای آناناس به صورت مارمالاد می توانید به جای گوشت کوب برقی یا دستی از مخلوط کن یا غذاساز نیز استفاده کنید.

سپس مربای آناناس را برای ۱۵ دقیقه دیگر بجوشانید و بعد شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله پنجم؛ ریختن مربا در شیشه

ریختن مربا در شیشه

نکته مهمی که باید در مورد ریختن مربای آناناس در شیشه بدانید این است که مربای شما باید چند ساعت داخل قابلمه باقی بماند تا کاملاً سرد شود. بعد از این که مربا به طور کامل سرد شد، آن را داخل شیشه ای تمیز و خشک بریزید و درب آن را محکم کنید. مربا را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شود و سپس آن را مصرف کنید.

روش دوم طرز تهیه مربای آناناس

طرز تهیه مربای آناناس

زمان آماده سازی: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم

آناناس بزرگ: ۱ عدد

آب: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته دار

شکر: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول؛ خرد کردن آناناس

در اولین مرحله از روش پخت مربای آناناس خانگی باید پوست و بخش های سفت آناناس را جدا کنید و آن را به صورت مربعی خرد کنید. برای درست کردن این سبک مربای آناناس، قطعات آناناس نباید خیلی ریز و خیلی درشت باشند. اما در نظر داشته باشید که آناناس بعد از پخته شدن کوچک تر می شود.

مرحله دوم؛ پختن آناناس

در مرحله دوم طرز تهیه مربای آناناس باید تکه های خرد شده آناناس را داخل یک قابلمه بریزید. سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و اجازه دهید آناناس ها همراه با یک لیوان آب برای ۴۵ دقیقه پخته شوند.

مرحله سوم؛ اضافه کردن شکر

اضافه کردن شکر به مربا

بعد از این که آناناس همراه با آب پخت، باید شکر را به آن اضافه کنید. بعد از اضافه کردن شکر مواد را به خوبی هم بزنید تا شکر در آب حل شود. برای این که آب به جوش بیاید حرارت گاز را مقداری زیاد کنید و زمانی که به جوش آمد، آن را کم کنید. معمولاً با اضافه کردن شکر مربا آب می اندازد و مقدار آب آن زیاد می شود. در صورت تمایل می توانید به اندازه ۱/۴ قاشق غذاخوری پودر دارچین به مربای آناناس اضافه کنید. دارچین عطر مطبوعی به مربای شما می بخشد اما موجب می شود تا رنگ مربا کمی تیره تر شود.

مرحله چهارم؛ آماده کردن مربا

در این مرحله از طرز تهیه مربای آناناس باید شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید مربا به آرامی برای مدت یک ساعت بپزد و آب آن غلیظ شود. اگر آب مربا زیاد است بهتر است کمی شعله گاز را زیاد کنید تا مربا به قوام مورد نظر برسد. در ده دقیقه آخر پخت مربا باید آبلیمو را به آن اضافه کنید. مربای شما زمانی آماده است که شربت آن غلظتی شبیه به عسل پیدا کند. به خاطر داشته باشید که بیش از حد جوشیدن مربا موجب سفت شدن بافت آن می شود. از طرف دیگر اگر شعله گاز را زیاد کنید نیز ممکن است مربا سفت شود. بهتر است شعله گاز را روی حرارت متوسط رو به ملایم تنظیم کنید و برای تست غلظت مقداری از مربا را داخل یک کاسه بریزید و ببینید بعد از سرد شدن چگونه است.

می توانید در ۵ دقیقه آخر مقداری زعفران را در آب جوش حل کنید و به مربا اضافه کنید تا رنگ آن زیباتر است.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه آناناس

نکات و فوت و فن های طرز تهیه آناناس

  • بعد از آماده کردن مربای آناناس تا ۳ ماه می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

  • در روش پخت مربای آناناس خانگی بهتر است از آناناس کاملاً رسیده که رنگ آن شروع به نارنجی و قهوه ای شدن کرده استفاده کنید. آناناس رسیده طعم و عطر بیشتری دارد و از همین رو مربای شما خوشمزه تر خواهد شد.

  • برای درست کردن مربای آناناس می توانید از ابتدا مربا را رنده کنید تا بعد از پخت دیگر نیازی به میکس کردن آن نباشد.

  • اضافه کردن زعفران به مربای آناناس کاملاً اختیاری است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

  • می توانید از مربای آناناس برای تزئین انواع دسر، بستنی و کیک نیز استفاده کنید.

  • برای درست کردن مربای آناناس با کمپوت می توانید در انتهای پخت مقداری پودر ژلاتین به مربا اضافه کنید تا مربای شما غلظت بیشتری پیدا کند.

  • مربای آناناس با میوه تازه آن بافتی ژله ای و غلیظ پیدا می کنید و برخلاف سایر انواع مرباها نیازی به اضافه کردن پکتین یا ژلاتین ندارد.

  • در زمان خرد کردن آناناس اگر پوست سبز یا نارنجی روی میوه وجود دارد، حتماً آن را جدا کنید.

  • اگر دوست دارید مربای آناناس شما شیرین تر شود، می تواند مقدار شکر را تا دو برابر افزایش دهید.

  • در زمان ریختن مربا در شیشه به هیچ عنوان از شیشه یا قاشق خیس استفاده نکنید.

  • برای درست کردن مربای آناناس همانند طرز تهیه مربای آلبالو و به بهتر است از قابلمه مسی یا استیل استفاده کنید.

  • در صورت تمایل می توانید مربای آناناس را در فریزر نیز نگهداری کنید.

  • از شیره مربای آناناس می توانید به عنوان شربت آناناس مجلسی استفاده کنید.

  • طرز تهیه کمپوت آناناس نیز بسیار ساده است، تنها باید آن را با آب بیشتر و شکر کمتر پخت کنید.

جمع بندی نهایی

آناناس خاصیت زیادی برای بدن دارد. از فواید آناناس برای عفونت بگیرید تا بهبود زخم ها و افزایش سیستم ایمنی بدن، همگی موجب شده تا این میوه در لیست بهترین میوه های دنیا قرار بگیرد. مربای آناناس یکی از خاص ترین و خوشمزه ترین انواع مربای خانگی است که شما می توانید آن را به راحتی و به دو روش مختلف تهیه کنید. معمولاً برای تزئین بستنی و دسرها بهتر است از مربای آناناس به صورت تکه ای استفاده شود. مربای مارمالادی آناناس طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد و برای طعم دادن به دسر و تارت بی نظیر است.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 208 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 23 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها