ویهادو طرز تهیه خمیر کرپ با ساده ترین رسپی خانگی - ویهادو

اگر بخواهیم به زبان ساده کرپ را معنا کنیم میتوانیم بگوییم یک نان نازک فرانسوی بسیار ساده و لذیذ است، که انواع مختلفی دارد و در وعده های متفاوت سرو می شود.

به گزارش ویهادو،  کرپ یکی از انواع پنکیک های بسیار خوشمزه و ساده بین المللی به شمار می رود که به فرانسه تعلق دارد و در اصل یک غذای فرانسوی محسوب می شود.

انواع کرپ را می توان در وعده های شام و ناهار تهیه کرد چرا که بسیار مقوی و خوشمزه است. در این بخش قصد داریم طرز تهیه خمیر کرپ را به شما آموزش دهیم برای یاد گرفتن فوت و فن های این خمیر کاربردی با ما همراه باشید.

کرپ

مواد لازم خمیر کرپ

مواد لازم

مقدار

تخم مرغ

۲ عدد

آرد

۱ لیوان

شیر 

۱ لیوان

نمک

۱ پنس

آب

۱ لیوان

روغن مایع

۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر کرپ

برای تهیه این خمیر در منزل، مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

کرپ خانگی

مرحله اول

 در اولین مرحله از تهیه خمیر کرپ قبل از هر چیزی تخم مرغ ها را در یک ظرف مناسب بریزید و سپس به خوبی با استفاده از همزن دستی اقدام به مخلوط کردن آن بکنید تا حجم آن دو برابر شود و بعد در ادامه روغن مایع و شیر را به مواد اضافه کنید و تا زمانی که مواد یکدست شوند آنها را با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

 در این مرحله نوبت به الک کردن آرد می رسد و شما باید به تعداد دو مرتبه آرد را الک کنید و به همراه نمک به مواد مخلوط شده اضافه نمایید و باز هم در حدی که مواد با هم یکدست شوند مخلوط کنید چنانچه میخواهید خمیرتان شیرین شود می توانید ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید.

آرد

مرحله سوم

حالا باید یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و با کمی روغن کف آن را چرب کنید و سپس با استفاده از ملاقه مایه کرپ را داخل تابه بریزید تا مثل پنکیک حباب زده و کف آن طلایی شود، چنانچه مشاهده کردید یک سمت خمیر طلایی شد می توانید آن را برگردانید تا سمت دیگرش نیز به رنگ طلایی در بیاید.

مرحله چهارم

در نهایت و در چهارمین مرحله کرپ ها آماده هستند و شما می توانید آنها را روی یک پارچه پهن کرده تا کمی خنک شوند و سپس بعد از خنک شدن می توانید طبق ذائقه خود با نوتلا، انواع میوه های فصلی، مربا، عسل و … سرو نمایید.

مواد اولیه

کلیدی ترین نکات در تهیه خمیر کرپ

  • شما می توانید طبق ذائقه خود لای این کرپ ها را با انواع سبزی پخته و گوشت پر کرده و سرخ کنید.

  • اینکه کرپ گاهی حالت لاستیکی شدن به خود می گیرد، دلیلش ضخامت زیاد آن است. بنابراین حتماً باید دقت کنید که موادی که داخل تابه می ریزید کمتر باشد تا کرپ نازک از آب دربیاید.

  • مواد کرپ حتما باید رقیق و روان باشد به طوری که زمانی که تابه را می چرخانید پخش شوند. چنانچه مشاهده کردید مخلوط کرپ شما کمی غلیظ شد می توانید یک قاشق شیر به مواد اضافه کنید.

  • تابه را حتماً باید یکبار در اول کار چرب کنید و دفعات بعدی نیاز به چرب کردن نیست.

  • در تهیه کرپ پیدا کردن دمای مناسب بسیار اهمیت دارد. چنانچه حرارت کم باشد مدت زمان پخت زیاد می شود و این باعث خشک شدن کرپ ها میشود و همچنین بالا بودن حرارت باعث می شود طعم و لطافت کرپ از بین برود. بنابراین سعی کنید دمای مناسب را که حد تعادل است پیدا کنید تا کرپ های خوشرنگ، لطیف و برشته داشته باشید.

  • کرپ به عنوان یک پیش غذا و فینگر فود از طرفداران بی شماری برخوردار است و معمولاً با کالباس یا گوشت آماده می شود.

منبع:نمناک

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی : سایر رسانه‌ها تاريخ : 1 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها