ویهادو آموزش ۴ روش جلوگیری از پیشرفت و گسترش ترک خوردگی شیشه ماشین - ویهادو

ترک برداشتن شیشه ماشین ? می تواند یک تجربه نا خوشایند باشد، از این رو ممکن است این تجربه نا خوشایند برای شما اتفاق بیفتد و شما به دنبال راهی برای جلوگیری از گسترش ترک شیشه ماشین خود باشید. در این پست به آموزش ۴ روش جلوگیری از پیشرفت و گسترش ترک خوردگی شیشه ماشین خواهیم پرداخت.

نحوه رفع و جلوگیری از بیشتر شدن ترک شیشه ماشین

How to Stop a Windshield Crack from Spreading

پیش از این در رهنامه ۷ روش شکستن شیشه ماشین در شرایط اضطراری برای نجات خود و آموزش از بین بردن و پاک کردن نوشته یا لکه رنگ از روی شیشه ماشین برای شما قرار دادیم. از طرفی تعمیر ترک شیشه ماشین می تواند بسیار راحت و سریعتر از آنچه فکر می کنید انجام شود. بعضی اوقات، با استفاده از تکنیک های بسیار ساده می توانید یک ترک را در ۱۰ دقیقه یا کمتر تعمیر کنید. پس در ادامه به معرفی روش های جلوگیری از پیشرفت ترک شیشه ماشین و ترمیم شیشه خودرو خواهیم پرداخت.

جلوگیری از بیشتر شدن ترک شیشه ماشین با استفاده از سوپر چسب (Super Glue)

این چسب ها را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید، برخی از فروشگاه ها این چسب را با عنوان چسب ترک شیشه ماشین می شناسند.  قبل از تلاش برای پر کردن شکاف و ترمیم شیشه ماشین، شیشه ماشین را با حوله، تمیز کنید. سپس، سوپر چسب را روی شکاف ایجاد شده در شیشه ماشین بمالید. اجازه دهید که چسب خشک شود و سپس یک تکه چسب نواری شفاف را روی آن قسمت قرار دهید تا از ریزش گرد و خاک روی آن جلوگیری شود. با این روش شما به شکل موقت توانستید که شیشه ماشین را با استفاده از وسایل روزمره زندگی خود تعمیر کنید.

جلوگیری از افزایش ترک شیشه ماشین با استفاده از کیت تعمیر شیشه ماشین

کیت تعمیر شیشه جلو ماشین در برخی از فروشگاههای تعمیر شیشه یا فروشگاه های اینترنتی موجود است. شیوه استفاده از این کیت ها به شکل کامل در جعبه محصول موجود است، اما به طو کلی در این کیت ها یک مته وجود دارد که با استفاده از این مته ها ابتدا و انتهای ترک را با استفاده از یک سوراخ کوچک به اصطلاح کور می کنید، سپس با استفاده از یک ماده خاص که مانند چسب بسیار قوی است، روی ترک می ریزید تا وارد شکاف ترک شده و استحکام شیشه بالا برود. این روش را بر خلاف روش قبلی می توان یک روش دایمی دانست. زیرا اگر این روش به درستی و با مهارت انجام شود می تواند به طور دایمی مانع افزایش ترک گردد.

تعمیر ترک شیشه ماشین با استفاده از نوار چسب

گردو خاک و رطوبت دو تهدید بزرگ برای خسارت بیشتر به شیشه ماشین ترک خورده هستند. همانطور که واضح است رطوبت و گرد و خاک دو عاملی هستند که در هوای بیرون ماشین به مقدار زیاد یافت می شوند و همین دو عامل امکان افزایش ترک و مانعی برای از بین بردن ترک شیشه ماشین هستند. از این رو پوشاندن ترک به کمک نوار چسب می تواند مانع و محافظی در برابر گرد و خاک و رطوبت ایجاد کند و مانع افزایش ترک شود. توصیه می شود برای اینکار از یک نوار چسب شفاف استفاده کنید زیرا با استفاده از این روش ترمیم شیشه ماشین هم به طور موقت مانع افزایش ترک شده هم دید به رو به جلوی راننده کاهش نمی یابد.

از تغییرات زیاد دمایی جلوگیری کنید

به شکل درست تر می توان گفت این روش تاثیری در رفع ترک شیشه ماشین ندارد بلکه تنها مانع گسترش ترک می شود. شیشه در هوای گرم منبسط می شود و هنگام سرد شدن هوا  منقبض می گردد. اگر در هوای سرد، دریچه بخاری را به سمت شیشه جلو ماشین خود قرار دهید، ممکن است باعث ایجاد ناگهانی شکاف در شیشه ماشین شود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق، سعی کنید تا حد امکان از تغییرات دمایی زیاد جلوگیری کنید. ممکن است پیش خودتان بگویید که این شیشه ها برای چنین شرایطی ساخته شده اند، بله درست است اما در اختلاف دما های زیاد ممکن است شیشه ترک بردارد.

از طرف دیگر در صورت وجود ترک اگر ماشین خود را به صورت مستقیم و طولانی مدت در برابر نور مستقیم آفتاب پارک کنید یا باعث ایجاد شوک دمایی شوید، ممکن است شیشه ماشین دچار افزایش ترک می شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 340 views بار دسته بندی : رپورتاژ آگهی تاريخ : 14 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.